تلسکوپ فضایی جیمز وب شروع به ردیف کردن آینه‌های طلایی خود می‌کند!!

این رویه تقریباً سه ماه طول می‌کشد.

آینه اولیه تلسکوپ فضایی جیمز وب با قطر 21.3 فوت (6.5 متر). (اعتبار تصویر: ناسا/کریس گان)

 

تنها چند هفته پس از هیجان پرتاب، تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال حاضر به دنبال تمرکز در فضا است.

 

مهندسان در حال شروع مراحل تراز برای آینه عظیم طلایی 18 قطعه‌ای هستند که اخیراً باز شده است. مقامات ناسا در یک به روز رسانی وبلاگ که در روز چهارشنبه (12 ژانویه) منتشر شد، نوشتند که این کار در نهایت باعث می‌شود که این بازتابنده‌های منفرد به عنوان یک دستگاه فوکوس واحد کار کنند.

 

این رویه با فرمان مهندسین به 132 محرک آغاز شد که بخش‌های آینه اولیه و آینه ثانویه را حرکت داده تا مطمئن شوند که همه چیز همانطور که انتظار می‌رفت پاسخ داده شده است. این تیم همچنین اطمینان حاصل کرد که محرک‌ها برای هدایت فرمان آینه وب خوب کار می‌کنند که در طول فرآیند تثبیت تصویر استفاده می‌شود.

 

تیم رصدخانه حدود 10 روز کار می‌کند تا بخش‌های آینه را از خطوط پرتاب خود خارج کند و کار دقیقتر پس از آن زمان ادامه خواهد داشت.

 

هدف این است که تمام قطعات وب به عنوان یک رصدخانه واحد در فضا کار کنند که برای برنامه جاه‌طلبانه تلسکوپ برای گفتن بیشتر در مورد جهان اولیه و تاریخچه زندگی اجرام مختلف ضروری است که بخشی از آن هستند.

 

ناسا تخمین می زند که همراستایی حدود سه ماه طول می‌کشد که تا زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش برود این کار را تا اواسط آوریل خواهد برد. وب در 25 دسامبر به فضا پرتاب شد و به لطف دقت پرتاب، ممکن است سوخت کافی برای 20 سال علم داشته باشد، اما همه اینها به عملکرد صحیح آینه‌ها بستگی دارد.

 

ناسا گفت: «اکنون تیم‌های زمینی دستور دادن به بخش‌های آینه اولیه و آینه‌های ثانویه را آغاز کرده‌اند تا از پیکربندی ذخیره‌شده برای پرتاب خود خارج شوند، دور از  اسنوبرهایی که آنها را محکم و در برابر لرزش در امان نگه می‌داشتند.» این حرکات حداقل ده روز طول می‌کشد و پس از آن مهندسان می‌توانند روند سه ماهه تراز کردن بخش‌ها را برای اجرای یک آینه واحد آغاز کنند.

 

وب هنوز در مسیر “نقطه پارکینگ”  Lagrange Point 2 )L2) در حدود 930000 مایلی (1.5 میلیون کیلومتری) از سیاره ما می‌باشد. با احتراق موتوری در 23 ژانویه  به سمت منطقه L2 می‌رود.

 

تلسکوپ نسل بعدی باید حدود شش ماه فعالیت‌های راه‌اندازی را به پایان برساند، سپس مجموعه‌ای از برنامه‌های علمی اولیه را در تابستان امسال آغاز خواهد کرد که شامل همه چیز از مطالعه سیارات فراخورشیدی گرفته تا کاوش در آغاز جهان است.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

James Webb Space Telescope begins lining up its golden mirrors

By Elizabeth Howell published about 13 hours ago

https://www.space.com/james-webb-space-telescope-begins-mirror-alignment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *