موشک سایوز 36 ماهواره اینترنتی وان‌وب را به مدار زمین فرستاد!!

 

 

یک موشک سایوز آریان اسپیس ده‌ها ماهواره اینترنتی جدید را دوشنبه (27 دسامبر) به مدار زمین پرتاب کرد تا یک ابرصورت فلکی در حال رشد توسط ارائه دهنده خدمات وان‌وب را تقویت کند.

 

موشک سایوز ساخت روسیه 36 ماهواره وان‌وب را از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان در ساعت 8:10 صبح به وقت شرقی (1310 GMT) به فضا پرتاب کرد. این پرواز تنها دو روز پس از آن انجام شد که موشک آریان 5، تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را ​​در کریسمس از کورو، گویان فرانسه و درست پیش از سال نو به فضا پرتاب کرد و مانیفست پرتاب آریان اسپیس را برای سال 2021 بسته بود.

 

مدیرعامل آریان اسپیس، توسط یک پیام ویدئویی در جریان پخش اینترنتی خود گفت: “این یک زمان خاص از سال برای یک پرواز بسیار خاص است.” او افزود که پرتاب آریان‌اسپیس پانزدهمین پرتاب در سال 2021 و آخرین پرتاب سال بود.

موشک سایوز آریان اسپیس 36 ماهواره اینترنتی وان‌وب را در 27 دسامبر 2021 از کیهان بایکونور در قزاقستان به مدار زمین پرتاب کرد. (اعتبار تصویر: OneWeb)

 

پرتاب روز دوشنبه هشتمین پرتاب سال برای وان‌وب بود که اکنون 394 ماهواره اینترنتی خود را در مدار دارد. اگر همه چیز خوب پیش برود، 36 ماهواره جدید در مدار اولیه 280 مایلی (450 کیلومتری) بالای زمین حدود 3 ساعت و 45 دقیقه پس از بلند شدن مستقر خواهند شد. آنها سپس به مدار نهایی در بیش از 621 مایل (1000 کیلومتر) بالاتر از زمین خواهند رفت.

 

وان‌وب مستقر در لندن در حال ساخت مجموعه‌ای متشکل از 648 ماهواره است تا دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای مشتریان در سراسر جهان، به ویژه مکان‌های دورافتاده و غیر متصل فراهم کند. در این سال، این شرکت به 60 درصد از صورت فلکی خود در فضا رسید و مجموعه‌ای از قراردادها را با شرکای خود در استرالیا، کانادا و اروپا برای شبکه خدمات خود امضا کرد.

 

وان‌وب تنها شرکتی نیست که برای مشتریان اینترنت ماهواره‌ای رقابت می‌کند.

 

اسپیس ایکس در حال ساخت یک ابرصورت فلکی مخصوص به خود به نام استارلینک است و از سال 2019 تاکنون 1944 ماهواره به فضا پرتاب کرده است. انتظار می‌رود این صورت فلکی در پیکربندی اولیه خود حداقل 4400 ماهواره داشته باشد. آمازون همچنین در حال توسعه صورت فلکی ماهواره‌ای اینترنتی خود به نام کویپر است، اما هنوز هیچ ماهواره‌ای به فضا پرتاب نکرده است.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

Soyuz rocket launches 36 OneWeb internet satellites into orbit

By Tariq Malik published 

https://www.space.com/soyuz-rocket-launches-one-web-satellites-dec-2021

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *