ناسا پرتاب تلسکوپ فضایی وب را در جمعه آینده تایید کرد!!

 

 

شنبه، 11 دسامبر 2021، عکس منتشر شده توسط آژانس فضایی اروپا، تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا در بالای موشک آریان 5 قرار گرفته است که آن را از فرودگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه به فضا پرتاب می‌کند. بیل نلسون، مدیر ناسا روز جمعه تایید کرد که تلسکوپ فضایی جیمز وب در شب کریسمس پرتاب خواهد شد. موشک اروپایی آریان از گویان فرانسه در آمریکای جنوبی پرتاب خواهد شد. اعتبار: M.Pedoussaut/ESA via AP, File

 

ناسا جمعه آینده – شب کریسمس – برای پرتاب جدیدترین تلسکوپ فضایی خود لحظه‌شماری می‌کند.

 

مدیر ناسا، بیل نلسون، جمعه تایید کرد که تلسکوپ فضایی جیمز وب در 24 دسامبر توسط موشک اروپایی آریان از گویان فرانسه در آمریکای جنوبی پرتاب خواهد شد.

 

وب 10 بیلیون دلاری – که جانشین تلسکوپ فضایی هابل در نظر گرفته می‌شود – قرار بود روز شنبه به پرواز درآید، اما در حین آماده‌سازی پرتاب یک گیره تکان خورد و منجر به تاخیری چهار روزه شد. سپس یک پل ارتباطی بد روی موشک باید تعمیر می‌شد و پرتاب را دو روز دیگر به تعویق انداخت.

 

مقامات فضایی ایالات متحده و اروپا روز جمعه پس از آخرین دور آزمایش، لحظه تاریخ پرتاب را تایید کردند.

 

نلسون انتظار دارد به دلیل تعطیلات، جمعیت کمتری در محل پرتاب باشد. پرتاب برای ساعت 7:20 صبح به وقت شرق برنامه‌ریزی شده است.

 

وب با سال‌ها تأخیر در پرواز، تقریباً به آغاز زمان، به زمانی که اولین ستاره‌ها و کهکشان‌ها در حال شکل‌گیری بودند، نگاه می‌کند، در حالی که جو سیاراتی را که به دور ستاره‌های نزدیک‌تر به خانه می‌چرخند را بررسی می‌کند. ناسا با آژانس‌های فضایی اروپا و کانادا در این پروژه بزرگ همکاری می‌کند.

 

نلسون گفت: «سوال‌های زیادی در این زمینه وجود دارد، که فقط انواع درک و مکاشفات جدید در مورد جهان را باز می‌کند.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

NASA confirms next Friday for Webb Space Telescope launch

by Marcia Dunn DECEMBER 17, 2021

https://phys.org/news/2021-12-nasa-friday-webb-space-telescope.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *