زهره این هفته در سرسو در آسمان شب می‌درخشد. چگونه آن را ببینیم؟

 

 

این سیاره در غروب برای چند شب قبل از زیر افق رفتن  به شدت خواهد درخشید.

این نقشه آسمانی نمای زهره، مشتری و زحل را درست پس از غروب خورشید در 5 دسامبر 2021،  از شهر نیویورک نشان می‌دهد. (اعتبار تصویر: اپلیکیشن اسکای سافاری)

 

زهره در روزهای آینده در بهترین حالت برای تماشا است، پس مطمئن شوید که فرصت را از دست نخواهید داد.

 

این سیاره آتشفشانی و جهنمی از یکشنبه (5 دسامبر) در غروب در بالاترین ارتفاع خود در آسمان شب ما آرام خواهد با قدر 4.4 درخشید و  به راحتی با چشم غیرمسلح قابل رویت است و از همه چیز در اطراف خود به جز ماه درخشان‌تر است.

بین 6 تا 10 دسامبر، ناسا می‌گوید که می‌توانید هلال ماه را نیز تعقیب کنید، زیرا این هلال به نوبه خود از مجموعه‌ای از سیارات در آسمان بازدید می‌کند: زهره، زحل و مشتری. ماه به عنوان یک ‘راهیاب’ عالی برای شکار سیاره در زمانی عمل می‌کند که شما در کار رصد تازه وارد هستید. دلیل نزدیک بودن همه این دنیاها این است که آنها به دور صفحه منظومه شمسی ما می‌چرخند که به عنوان دایره‌البروج شناخته می شود.

ناسا افزود: این سیاره در اواخر ژانویه به عنوان یک سیاره صبحگاهی قبل از طلوع خورشید دوباره ظاهر خواهد شد و تا دسامبر سال آینده در آسمان عصرگاهی حاضر نخواهد شد.

 

همانطور که منتظر ظهور مجدد زهره در سال 2022 هستیم، می‌توانید مأموریت‌های جدیدی را نیز دنبال کنید که انتظار می‌رود این سیاره را در سال‌های آینده هدف قرار دهند. این سیاره همچنین در سال‌های آینده شاهد پروازهایی از دو مأموریت متمرکز خورشیدی خواهد بود: کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا و مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا.

 

مترجم: مرتضی نادری‌فرد

منبع:

Venus shines at its highest in the night sky this week. How to see it.

By Elizabeth Howell 

https://www.space.com/venus-highest-night-sky-december-2021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *