رکورد جدید کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا

کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا با یک چرخش به دور خورشید و با استفاده از گرانش این ستاره رکورد تازه‌ای خلق نمود

 

کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا که با سرعت‌های بی‌سابقه‌ای در فضا حرکت و در کمتر از یک ساعت مسافت زمین تا ماه را طی می‌کرد، دهمین نزدیک شدن خود به خورشید را در نزدیکی آن در 21 نوامبر تکمیل کرد و در فاصله 8.5 میلیون کیلومتری از سطح خورشید قرارگرفت.

 

کاوشگر پارکر با قرار گرفتن در حضیض (همچنین به بیانی شیواتر درفاصله‌ای قرا گرفت که تا به حال اینقدر به خورشید نزدیک نشده بود و با این حرکت رکورد تازه‌ای بجا گذاشت)، این اتفاق در ساعت 4:25 صبح به وقت شرقی (8:25UTC، با حرکت کاوشگر خورشیدی پارکر با سرعت 586864 کیلومتر در ساعت رخداد (در حضیض قرار گرفت). این نقطه عطف همچنین نقطه میانه راه در دهمین گذر خورشیدی مأموریت بود که از 16 نوامبر آغاز شد و تا 26 نوامبر ادامه دارد.

فضاپیما با سلامت کامل رد شد و همه سیستمها به طور عادی کار می‌کردند. کاوشگر خورشیدی پارکر قرار است در 24 نوامبر با اپراتورهای ماموریت در آزمایشگاه فیزیک کاربردی جانز هاپکینز در لورل، مریلند جایی که طراحی و ساخته شده است دوباره بررسی شود.

کاوشگر خورشیدی پارکر در دهمین دوره از 24 دوره برنامه‌ریزی شده قرار دارد که به تدریج به دور خورشید می‌چرخد. فضاپیمای که در آزمایشگاه فیزیک کاربردی جانز هاپکینز در لورل، مریلند ساخته و اجرا شد، در 12 آگوست 2018 پرتاب شد.

این فضاپیما داده‌های علمی حاصل از این برخورد را که عمدتاً ویژگیها و ساختار باد خورشیدی و همچنین محیط گرد و غبار نزدیک خورشید را پوشش می‌دهد که از 23 دسامبر الی 9 ژانویه به زمین ارسال خواهد کرد.

 

مترجم: مرتضی نادری فرد

منبع:

NASA’s Parker Solar Probe Completes a Record-Setting Swing by the Sun

By NASA NOVEMBER 26, 2021

 https://scitechdaily.com/nasas-parker-solar-probe-completes-a-record-setting-swing-by-the-sun/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *