دانشمندان فکر می‌کنند مینی‌سیاهچاله‌ها به ماه برخورد کرده‌اند!!

یک نظریه جدید ممکن است نحوه دید ما به ماه را متحول کند و همچنین ثابت کند که کلید درک یکی از اجزای سازنده نظری جهان را در اختیار دارد. بر اساس یک مقاله تحقیقاتی علمی جدید منتشر شده در ماهنامه انجمن سلطنتی نجوم، اعتقاد بر این است که قمر زمین ممکن است قبلاً توسط انبوهی از سیاهچاله‌های کوچک تشکیل شده به اندازه اتم بمباران شده باشد و متعاقباً در اطراف کیهان غوغا می‌کردند. شروع انفجار بزرگ در یک جدول زمانی به اندازه کافی طولانی، این دسته از سیاهچاله‌ها گسترش یافته و به هر گوشه کیهان، از جمله ما، می‌رسند.

این نظریه توضیح می‌دهد که چرا ما تأثیر آنها را می‌بینیم، اما به طور خاص آنها را نمی‌بینیم. ماه زمین به دو دلیل یک فرصت علمی قابل توجه است. اولاً، برخلاف زمین و سایر سیارات، ماه دارای عوامل جوی و حیات عمومی کمتری است که مانع یا حتی تغییر ساختار شواهد باقی‌مانده از این سیاه‌چاله‌ها می‌شود.

دوم، بر خلاف قمرهای مشتری و مریخ، قمر زمین دقیقاً در کنار ما قرار دارد. در واقع شواهدی از این سیاهچاله ها از نظر تئوری می‌تواند در هر جایی یافت شود. یکی از نویسندگان مقاله‌ای که این پدیده را نظریه‌پردازی می‌کند، خاطرنشان می کند که ماه زمین بهترین شانس بشر برای یافتن چیزی دست نخورده و دست‌نیافتنی است. به طور خاص، او امیدوار است که ماموریت آتی ناسا به ماه، با عنوان برنامه آرتمیس، بتواند محققان را به طور خاص به دنبال شواهدی برای اثبات نظریه خود کمک کند.

برنامه آرتمیس، می‌تواند به کشف این سیاهچاله‌ها و متعاقباً یکی از مرموزترین چیزهای جهان ما – ماده تاریک – کمک کند. اگرچه درک این امر یکی از دشوارترین چیزهای موجود است. انرژی تاریک از نظر نظری مسئول افزایش سرعت انبساط کیهان است و 68 درصد از کیهان را تشکیل می‌دهد. در همین حال، ماده تاریک سرعت این انبساط را کاهش می‌دهد و 27 درصد کیهان را در خود نگه می‌دارد و پنج درصد آن را بدون توضیح باقی می‌گذارد. اثرات آن قابل مشاهده است، اما خود ماده تاریک دیده نمی‌شود. بنابراین، یافتن نمونه‌ای از ماده‌ای که گمان می‌رود از سیاهچاله‌ها سرچشمه می‌گیرد بسیار مهم، اما غیرممکن است.

بنابراین، می توان دید که مفاهیم علمی عمیق اثبات صحت این نظریه کجا خواهد بود. اکنون، این به فضانوردان جسور برنامه آرتمیس بستگی دارد که در دهه 2020 به بیرون بروند و ببینند که آیا ممکن است بلوک‌های سازنده ظریف وجود را کشف کنند یا خیر. متأسفانه، این یک مأموریت جسورانه و فوق‌العاده پرهزینه است که اساساً معادل یافتن یک سوزن در انبار کاه است.

Scientists Think Mini-Black Holes Smashed Into The Moon