“تونل” مغناطیسی در اطراف سیستم خورشیدی آشکار شد!!

 

 

گاهی اوقات تنها چیزی که لازم است تغییر دیدگاه است.

 

زمانی که ستاره‌شناسان آسمان را ترسیم می‌کنند، اغلب آن را در امتداد به اصطلاح مختصات کهکشانی ترسیم می‌کنند که “قطب شمال” کهکشانی را بالا و صفحه کهکشان راه شیری را در وسط قرار می‌دهد. در این نقشه، دو سازه به خوبی مطالعه شده وجود دارد که به نام‌های مهمیز قطبی شمالی و منطقه بادبزنی شناخته می‌شوند. این ساختارها از پلاسما، ذرات باردار ساخته شده‌اند که در امتداد میدان‌های مغناطیسی قرار دارند.

این منظره دو ساختار بزرگ رادیویی را نشان می‌دهد. یکی از آنها که مهمیز قطبی شمالی نامیده می‌شود، مدتها بود که بخشی از یک حباب محلی بود که بیلیونها سال پیش توسط ابرنواخترها منفجر شد. سازه دوم به نام منطقه بادبزنی در قسمت مخالف آسمان قرار دارد. این نقشه در طرح Mollweide نشان داده شده است که راه شیری در امتداد مرکز قرار دارد.

جی وست و همکاران / مجله اخترفیزیک

 

اما با چرخش کره آسمانی، جنیفر وست (دانشگاه تورنتو) دیدگاه را تغییر داد و نشان داد که این ساختارهای جداگانه در واقع به هم مرتبط هستند. آنها بخشی از سیستمی از رشته ها هستند که نوعی تونل را در اطراف منظومه شمسی، در امتداد بازوی محلی که خورشید در آن قرار دارد، تشکیل می دهند.

این نما همان داده‌ها را نشان می‌دهد اما با تغییر در سیستم مختصاتی: قطب شمال کهکشانی اکنون در بالای مرکز قرار دارد. با تغییر دیده، جنیفر وست و همکارانش رابطه بین مهمیز قطب شمالی و منطقه بادبزنی را روشن کردند – آنها دو رشته طولانی و موازی در دو طرف منظومه شمسی در بازوی محلی هستند.

جی وست و همکاران / مجله اخترفیزیک

 

وست پیشنهاد می‌کند که این دو ساختار در واقع رشته‌های طناب مانند موازی و بلند هستند. وست با مدل‌سازی این که مجموعه‌ای از رشته‌ها در فضا از زمین چگونه به نظر می‌رسند، نشان داد که آنها در دو طرف منظومه شمسی، در امتداد بازوی محلی قرار دارند.

میدان‌های مغناطیسی تونلی در اطراف منظومه شمسی ایجاد می‌کنند. سمت راست: آسمان همانطور که در امواج رادیویی قطبی دیده می‌شود، این بار در طرح استریوگرافی نشان داده شده است.

 

سمت چپ: Pixabay با اضافات توسط جنیفر وست. سمت راست: رصدخانه اخترفیزیکی رادیویی Dominion / تلسکوپ ویلا الیزا / ESA / همکاری پلانک / Stellarium / جنیفر وست)

 

منبع:

ASTRONOMY IN PICTURES: BLACK HOLES, BABY STARS, AND MAGNETIC “TUNNELS”

BY: MONICA YOUNG OCTOBER 25, 2021

https://skyandtelescope.org/astronomy-news/astronomy-in-pictures-black-holes-baby-stars-and-magnetic-tunnels/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *