بازگشت خدمه روسی پس از فیلمبرداری اولین فیلم در فضا به زمین

 

 

یولیا پرسیلد بازیگر روسی برای فیلمبرداری اولین فیلم 12 روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار گذراند.

 

یک بازیگر زن روسی و یک کارگردان سینما پس از گذراندن 12 روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) برای فیلمبرداری اولین فیلم در مدار، یکشنبه به زمین بازگشتند.

 

طبق تصاویری که آژانس فضایی روسیه به طور مستقیم پخش کرد، یولیا پرسیلد و کلیم شیپنکو طبق برنامه زمان‌بندی شده در قزاقستان فرود آمدند.

 

آنها همراه با فضانورد اولگ نوویتسکی که در شش ماه گذشته در ایستگاه فضایی بوده است، به زمین بازگشتند.

 

“وسیله نقلیه فرود هواپیمای مسافربری سایوز MS-18 ایستاده و ایمن است. خدمه احساس خوبی دارند!” آژانس فضایی روسیه روسکاسموس در توییتی نوشت:

فیلمسازان در اوایل ماه جاری از قایق فضایی بایکونور تحت اجاره روسیه در قزاقستان شوروی سابق خارج شده بودند و به همراه آنتون شاکلروف، فضانورد کهنه‌کار به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده و صحنه‌های فیلم “چالش” را فیلمبرداری می‌کردند.

 

در صورت ادامه پروژه، خدمه روسی پروژه هالیوودی را که سال گذشته توسط تام کروز ستاره “ماموریت غیرممکن” اعلام شده بود به همراه ناسا و اسپیس‌ایکس ایلان ماسک شکست خواهند داد.

 

خلاصه داستان فیلم که اغلب همراه با بودجه‌اش پنهان مانده است، حول محور داستان یک جراح است که برای نجات یک فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام می‌شود.

 

گفته می‌شود که شاکلروف، 49 ساله، به همراه دو فضانورد روس که قبلاً در ایستگاه فضایی بین‌المللی ایستاده بودند، نقش اصلی را در فیلم بازی کردند.

 

بازیگر زن یولیا پرسیلد و کارگردان فیلم کلیم شیپنکو به همراه فضانورد کهنه‌کار آنتون شاکپلروف به ایستگاه فضایی‌ بین‌المللی سفر کردند تا صحنه‌های «چالش» را فیلمبرداری کنند.

 

همانطور که گروه فیلمبرداری در ایستگاه فضایی‌ بین‌المللی در اوایل ماه جاری متصل شده بود، شکاپلروف مجبور شد به کنترل دستی دست بزند.

 

سخنگوی ناسا به خبرگزاری روسی TASS گفت، هنگامی که کنترل‌کننده‌های پرواز روسیه روز جمعه آزمایشی را بر روی فضاپیمای سایوز MS-18 انجام دادند، نیروی پیشران کشتی به طور غیرمنتظره شلیک کرد و ISS را برای 30 دقیقه بی‌ثبات کرد.

 

اما سخنگو تأیید کرد که خروج آنها طبق برنامه پیش می‌رود.

 

مسابقه فضایی قرن 21

کنستانتین ارنست، رئیس شبکه تلویزیونی کانال 1 دوستدار کرملین و تهیه کننده مشترک “چالش”، به AFP گفت که فرود آنها که توسط گروه فیلمبرداری ثبت شده است، در فیلم نیز حضور خواهد داشت.

 

این مأموریت به فهرست طولانی اولین‌های صنعت فضایی روسیه اضافه می‌شود.

 

شوروی اولین ماهواره اسپوتنیک و اولین حیوان را به مدار فرستاد، سگی به نام لایکا، اولین مرد، یوری گاگارین و اولین زن، والنتینا ترشکوا را به فضا پرتاب کرد.

پس از یک دهه مکث، روسیه دو گردشگر ژاپنی از جمله بیلیونر یوساکو مازاوا (C) را در ماه دسامبر به ISS اعزام می‌کند و سالی را رقم می‌زند که نقطه عطفی برای سفرهای آماتور به فضا بوده است.

اما در مقایسه با دوران اتحاد جماهیر شوروی، روسیه مدرن برای نوآوری تلاش کرده است و صنعت فضایی آن برای تأمین بودجه دولتی با اولویت هزینه‌های نظامی کرملین می‌جنگد.

 

آژانس فضایی آن هنوز به فناوری طراحی شده توسط اتحاد جماهیر شوروی متکی است و با موانع متعددی از جمله رسوایی های فساد و پرتاب‌های ناگهانی روبرو شده است.

 

روسیه همچنین در رقابت فضایی جهانی عقب افتاده است و با رقابت شدید ایالات متحده و چین روبرو است و پکن جاه‌طلبی‌های فزاینده‌ای در این صنعت نشان می‌دهد.

 

پس از آنکه اسپیس‌ایکس سال گذشته فضانوردان خود را به ISS تحویل داد، روس‌کوسموس روسیه نیز ضربه بزرگی خورد و به انحصار مسکو برای سفر به ایستگاه مداری پایان داد.

 

برنامه فضایی روسیه در راستای تقویت چهره و تنوع درآمدهای خود، امسال نشان داد که برنامه گردشگری خود را برای انتقال ماجراجویان پرداخت کننده هزینه به ISS احیا می‌کند.

 

پس از یک دهه توقف، روسیه دو گردشگر ژاپنی-از جمله بیلیونر یوساکو معازاوا-را در ماه دسامبر به ISS اعزام می‌کند و سالی را رقم می‌زند که نقطه عطفی برای سفرهای آماتور به فضا بوده است.

 

منبع:

Russian crew return to Earth after filming first movie in space

by Evan Gershkovich

https://phys.org/news/2021-10-russian-crew-earth-movie-space.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *