فضاپیمای لوسی به سمت سیارک‌های تروجان پرتاب می‌شود

 

 

فضاپیمای لوسی شنبه 16 اکتبر 2021 پرتاب می‌شود. این سفینه به سیارکهای تروجان مشتری، فسیلهای تشکیل منظومه شمسی که در مدار مشتری قرار دارد، سفر می‌کند.

 

فضاپیمای لوسی را برای پرتاب از کیپ کاناورال آماده می‌کنند. تاریخ پرتاب شنبه، 16 اکتبر 2021 تعیین شده است. تصویر از  SwRI.

 

فضاپیمای لوسی شنبه پرتاب می‌شود

جد فسیل شده ما به نام لوسی مربوط به 3.2 میلیون سال پیش است. اسکلت فسیلی لوسی بینش منحصر به فردی در مورد تکامل انسان ارائه داد. به همین ترتیب، مأموریت فضایی لوسی امیدوار است بینشی در مورد تکامل منظومه شمسی ما ارائه دهد. ستاره‌شناس هال لوویسون از موسسه تحقیقاتی SwRI در بولدر، کلرادو، ماموریت لوسی را بر عهده دارد. او درباره سفر لوسی به تروجانهای مشتری و نحوه نامگذاری این مأموریت صحبت کرد:

سیارک‌های تروجان باقی مانده روزهای اولیه منظومه شمسی ما هستند که عملاً فسیلهای فرآیند تشکیل سیاره هستند. آنها سرنخ‌های مهمی برای رمزگشایی تاریخ منظومه شمسی ما دارند. فضاپیمای لوسی، مانند فسیل نیاکان بشری که نام آن نامگذاری شده است، درک منشأ ما را متحول خواهد کرد.

 

سفر 4 بیلیون مایلی لوسی آن را به مدار مشتری و قلمرو سیارک‌های تروجان منتقل می‌کند و سپس سه بار برای کمکهای گرانشی به زمین باز می‌گردد. این اولین بار است که یک فضاپیما از منظومه شمسی بیرونی به مجاورت زمین باز می‌گردد.

 

“دونات” سفید نشان‌دهنده کمربند سیارکها است. ستاره‌شناسان از نام تروجان برای همه سیارکهای جمع آوری شده در 2 نقطه ثبات مشتری لاگرانژ استفاده می‌کنند. سیارکها در مدار مشتری، 60 درجه جلوتر و پشت این سیاره غول‌پیکر حرکت می کنند. طبق قرارداد، سیارکهایی که در مقابل مشتری می‌چرخند به خاطر قهرمانان یونانی جنگ تروجان نامگذاری شده‌اند و سیارک‌های عقب مشتری پس از قهرمانان تروجان نامگذاری شده‌اند. تصویر از ویکی‌مدیا

 

هدف: سیارک‌های تروجان

سیارکهای تروجان گروه منحصر به فردی از اجسام سنگی هستند. باقیمانده از شکل‌گیری منظومه شمسی، آنها در دو طرف مشتری به دور خورشید می‌گردند. هیچ فضاپیمایی قبلاً این مجموعه فسیل‌های منظومه شمسی را کاوش نکرده است. جاذبه مشتری این سیارکها را در مدار دو دسته به دام می‌اندازد، برخی از آنها از سیاره جلوتر و برخی از آنها عقب هستند.

 

معاون بازرس اصلی کتی اولکین گفت:

توانایی لوسی در پرواز با تعداد زیادی هدف به این معنی است که ما نه تنها اولین نگاه از نزدیک به این جمعیت ناشناخته را مشاهده می‌کنیم، بلکه می‌توانیم علت تفاوت این سیارکها را نیز مطالعه کنیم. این مأموریت نگاهی بی‌نظیر به شکل‌گیری منظومه شمسی ما خواهد داشت و به ما در درک تکامل منظومه شمسی به طور کلی کمک می‌کند.

هال لوویسون، بازپرس اصلی و کتی اولکین، معاون بازرس اصلی، مأموریت لوسی را رهبری می‌کنند. تصویر از  SwRI

 

پرتاب فضاپیمای لوسی

اعضای تیم مأموریت لوسی  را هفته‌ها در مرکز فضایی کندی ناسا آماده کرده و برای پرتاب آماده می‌شوند. لوویسون گفت که فضاپیما آماده است و توضیح بیشتری داد:

پرتاب فضاپیما تقریباً مانند فرستادن یک کودک به دانشگاه است. شما تمام تلاش خود را کرده‌اید تا آنها را به تنهایی برای آن مرحله بزرگ بعدی آماده کنید. لوسی آماده پرواز است.

اولین تلاش لوسی برای پرتاب در ساعت 5:34 صبح EDT (09:34 UTC) شنبه 16 اکتبر خواهد بود. تیم ساعت 1 بامداد (05:00 UTC) حضور می‌یابد تا شمارش معکوس پرتاب کامل را آغاز کند. اگر آب و هوا یا سایر شرایط پرتاب 16 اکتبر را به تأخیر بیندازد، پرتاب 23 روزه به تیم فرصت‌های بیشتری می‌دهد تا لوسی را به سفر خود بفرستد.

مفهوم هنری که فضاپیمای لوسی را در حال کشف یک سیارک تروجان نشان می‌دهد. تصویر از  SwRI

 

منبع:

Lucy Spacecraft To Launch To Trojan Asteroids

Posted by Kelly Kizer Whitt

October 14, 2021

https://earthsky.org/space/lucy-spacecraft-trojan-asteroids/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *