ناسا طراحی پرواز ماموریت رومن را در بازنگری مهم خود تأیید کرد

 

 

تلسکوپ فضایی رومن نانسی گریس ناسا با موفقیت طرح انتقادی طراحی خود را پشت سر گذاشت و نشان داد که تمام کارهای مهندسی طراحی و توسعه در حال حاضر به پایان رسیده است.

 

تصویر با وضوح بالا از فضاپیمای رومن در پس زمینه پرستاره. اعتبار: مرکز پرواز فضایی گوددارد ناسا

 

جولی مک انری، دانشمند ارشد پروژه تلسکوپ فضایی رومن در مرکز پروازهای فضایی گوددارد ناسا در گرینبلت، مریلند، می‌گوید: “پس از مشاهده آزمایشات سخت‌افزاری گسترده و مدل‌سازی پیچیده، یک هیئت بررسی مستقل تأیید کرد که رصدخانه‌ای که ما طراحی کرده‌ایم کار خواهد کرد.” “ما می‌دانیم که چگونه خواهد بود و قادر به چه چیزی خواهد بود. اکنون که مقدمات کار فراهم شده است، تیم برای ادامه ساخت و آزمایش رصدخانه‌ای که پیش‌بینی کرده بودند، هیجان زده است.”

 

تلسکوپ فضایی رومن یک رصدخانه نسل بعدی است که در محدوده وسیعی از فضا و زمان به بررسی جهان مادون قرمز می‌پردازد. ستاره‌شناسان انتظار دارند که رومن تعداد قابل توجهی از جهان سنگی را در داخل و خارج از منطقه که ممکن است آب مایع در آن وجود داشته باشد، آشکار کند. مشاهدات این ماموریت همچنین به روشن شدن دو مورد از بزرگترین معماهای کیهانی کمک می‌کند: انرژی تاریک و ماده تاریک.

این عکس تنظیمات آزمایش محیط فضایی واحد توسعه مهندسی برای Roman’s Solar Array Sun Shield را نشان می‌دهد که برای دو منظور انجام می‌شود. ابتدا، نیروی الکتریکی رصدخانه را تأمین می‌کند. ثانیاً، مجموعه تلسکوپ نوری، ابزار میدان وسیع و ابزار کورناگراف را از نور خورشید محافظت می‌کند. اعتبار: ناسا/کریس گان

 

جکی تاونسند، معاون مدیر پروژه تلسکوپ فضایی رومن در گوددارد گفت: “با تکمیل این بررسی، ما وارد مرحله هیجان‌انگیزی می‌شویم که در آن سخت‌افزار رومن را جمع‌آوری و آزمایش می‌کنیم.” در نهایت، ما کل رصدخانه را در محیط‌هایی که پرتاب و مدارمان را شبیه سازی می‌کنند، آزمایش می‌کنیم تا مطمئن شویم که رومی طبق طراحی کار خواهد کرد. ” این ماموریت قرار است حداکثر تا می 2027 آغاز شود.

 

با ارائه همان وضوح واضح مادون قرمز مانند هابل در میدان دید 200 برابر بزرگتر، رومن بررسی‌های گسترده کیهانی را انجام می‌دهد که با استفاده از هابل صدها سال به طول می‌انجامد. رومن برای بررسی شکل‌گیری و تکامل ساختارهای بزرگ کیهانی، مانند خوشه‌ها و ابرخوشه‌های کهکشانی، نقشه ستارگان، کهکشانها و ماده تاریک و انرژی تاریک را بررسی می‌کند که تصور می شود انبساط جهان را تسریع می‌کند.

 

این مأموریت مجموعه‌ای متنوع از سیارات را کشف می‌کند. رومن همچنین برای بررسی موضوعاتی مانند ستارگان کهکشان‌های مجاور و بررسی سیارک‌های جدید، دنباله‌دارها و سیارات کوچک در منظومه شمسی بیرونی، طیف وسیعی از تحقیقات اخترفیزیک دیگر را انجام خواهد داد. دانشمندان از نظرسنجی‌های رومن برای درک بهتر جهان و مکان ما در آن استفاده خواهند کرد.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

NASA confirms Roman mission’s flight design in milestone review

by Ashley Balzer, NASA’s Goddard Space Flight Center

https://phys.org/news/2021-09-nasa-roman-mission-flight-milestone.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *