تصویر هلیکوپتر مریخی نبوغ از مریخ‌نورد استقامت

 

 

این تصویر از منطقه “South Sítah” در دهانه Jezero توسط هلیکوپتر نبوغ در یازدهمین پرواز خود در 4 آگوست گرفته شده است. اعتبار: ناسا/JPL-Caltech

 

آیا می‌توانید جدیدترین مریخ‌نورد ناسا را ​​در این تصویر از دهانه Jezero مشاهده کنید؟

 

هلیکوپتر مریخی نبوغ ناسا به تازگی یازدهمین پرواز خود را در سیاره سرخ انجام داد و چندین عکس در طول سفر خود ثبت کرد: تخته‌سنگها، تپه‌های شنی و ناهمواری‌های سنگی رایج در منطقه “South Síítah” در منطقه دهانه Jezero، تعدادی از تصاویر مریخ‌نورد ناسا را ​​در میان اولین کمپین علمی خود نیز ثبت کرد.

 

رابرت هاگ گفت: “تصاویر هوایی نبوغ فوق‌العاده است – اما ” پشتکار کجاست؟ “تصویر آن حتی بهتر است، ” “هنگامی که مریخ‌نورد و بزرگنمایی ما را مشاهده کردید، می‌توانید جزئیاتی مانند چرخها، دکل سنجش از دور و MMRTG“-ژنراتور ترموالکتریک رادیوایزوتوپ چند ماموریتی-“را در انتهای عقب آن مشخص کنید.”

نبوغ مریخ‌نورد پشتکار را در تصویری که در یازدهمین پرواز خود در مریخ در 4 آگوست گرفته شده است ثبت کرد. اعتبار: ناسا/JPL-Caltech

 

پس استقامت کجاست؟ در مرکز پایین تصویر، سایه نبوغ را می‌توانید پیدا کنید. از آنجا مستقیم برو بالا. درست در ورای میدان تپه سیتا جنوبی در نزدیکی بالای تصویر و درست در سمت راست مرکز، یک نقطه سفید روشن وجود دارد. این یک مریخ‌نورد از فاصله 1600 پا (500 متر) دورتر و 39 فوت (12 متر) به نظر می‌رسد.

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

Ingenuity Mars Helicopter spots Perseverance from above

by Jet Propulsion Laboratory

https://phys.org/news/2021-08-ingenuity-mars-helicopter-perseverance.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *