چگونه می‌توان پرتاب  پرتاب بلو اوریجین را در 20 ژوئیه به فضا مشاهده کرد

 

 

موشک نیوشپارد شرکت بلو اوریجین برای اولین پرواز خدمه خود در 20 ژوئیه،  بنیانگذار شرکت جف بزوس و سه نفر دیگر را به فضا پرتاب خواهد کرد. شما می‌توانید همه چیز را به صورت زنده تماشا کنید.

 

پرتاب اولین پرواز خدمه نیو شپارد از ساعت 7:30 صبح EDT (1130 GMT) در BlueOrigin.com و در Space.com پخش خواهد شد. پرتاب برای 9 صبح EDT (1300 GMT) برنامه‌ریزی شده است، اما به پیش‌بینی آب و هوا و سایر عوامل فنی بستگی دارد.

 

بلو اوریجین روز دوشنبه (12 ژوئیه) در بیانیه مطبوعاتی گفت: پرواز معمولی نیو شپارد 11 دقیقه طول می‌کشد و پخش زنده با فضانوردان پس از فرود در BlueOrigin.com در دسترس خواهد بود. این شرکت همچنین تمام روز را از طریق بلو اوریجین در توییتر به روز می‌کند.

 

همراهان جف بزوس عبارتند از: والی فانک از اعضای مرکوری 13 همراه خواهد بود که وی شخصاً از او دعوت کرد تا به همراه خدمه خود به همراه برادرش مارک و یک برنده حراج گمنام که تاکنون 28 میلیون دلار برای یک صندلی پرداخت کرده است.

 

بلو اوریجین گفت موشک و کپسول نیو شپارد از سایت پرتاب خود منطقه‌ای دور افتاده در غرب صحرای تگزاس پرتاب خواهد شد که حتی در امتداد بخشهای مجاور بزرگراه ایالتی 54 به روی همه تماشاگران بسته خواهد شد.

 

بزوس (که بیشتر به دلیل ایجاد آمازون مشهور است) بلو اوریجین را در سال 2000 تاسیس کرد با این امید که سرانجام گردشگران ثروتمند فضایی را به فضای زیرمداری بیاورد. ارتفاع زیاد یکی از نقاطی است که بلو اوریجین امیدوار است بتواند خود را از رقیبش ویرجین گالاکتیک متمایز کند که در سال 2004 تأسیس شد و بنیانگذار بیلیونر خود ریچارد برانسون را در روز یکشنبه (11 ژوئیه) به زیر مدار زمین برد.

پرتاب نیوشپارد در دسامبر 2019 انجام شد. (اعتبار تصویر: Blue Origin)

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع:

How to watch Blue Origin launch Jeff Bezos into space on July 20

By Elizabeth Howell 

https://www.space.com/blue-origin-jeff-bezos-launch-webcast

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *