بازگشت پرسفر‌ترین موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به زمین!!

 

پرسفر‌ترین موشک اسپیس‌ایکس، موشک فالکون موسوم به B1051، پس از پرتاب 60 ماهواره استارلینک به مدار از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال، در تاریخ 12 می 2021، وارد بندر کارناوال فلوریدا ‌شد. (اعتبار تصویر: Space.com/ امی تامپسون)

 

موشک فالکون موسوم به B1051 – که توسط دوده پوشانده شده بود، پس از پرتاب رکورد‌دار خود  در 9 می، که 60 ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار خود فرستاد، در 12 می به خانه خود بندر کارناوال در کیپ کارناوال، فلوریدا بازگشت. در افق ظاهر شد و به آرامی بعدازظهر چهارشنبه به سمت اسکله خود در بالای کشتی اسپیس ایکس حرکت کرد.

 

پرسفرترین موشک اسپیس‌ایکس، فالکون 9 که 10 پرواز تاریخی داشته است، در این ماه به خانه (کیپ‌کارناوال، فلوریدا)  بازگشت، قطعاً به نظر یک مسافر باسابقه فضایی بود.

 

گروه کوچکی از تماشاگران در روز ورود در بندر جمع شدند، به امید اینکه نگاهی کوتاه به بازگشت آن داشته باشند.

 

در نقطه‌ای نزدیک اسکله‌های اسپیس‌ایکس، مخاطبان منتظر بودند تا ورود پیروزمندانه B1051 را ثبت کنند. در حالی که کشتی پارک شده بود، دوربینها و تماشاگران هیجان زده در مورد ظاهر دودآلود آن صحبت کردند.

 

با سفرهای متعدد آن به فضا و بازگشتش دودآلود شد. آرم اسپیس ایکس آبی‌رنگ به سختی دیده می‌شد.

 

پرسفر‌ترین موشک اسپیس‌ایکس، موشک فالکون موسوم به B1051، پس از پرتاب 60 ماهواره استارلینک به مدار از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال، در تاریخ 12 می 2021، وارد بندر کارناوال فلوریدا ‌شد. (اعتبار تصویر: Space.com/Amy Thompson)

 

B1051 اولین ناوگان اسپیس‌ایکس است که 10 پرواز انجام داده است، نقطه عطفی که این شرکت از زمان معرفی فالکون 9 به روز شده خود در سال 2018 در تلاش برای رسیدن به آن بوده است. بنابراین قادر است چندین بار پرواز کند.

 

مدیر عامل و بنیانگذار شرکت، ایلان ماسک، گفت که نسخه فالکون 9 ای که که امروز می‌بینیم می‌تواند تا 10 برابر پرواز کند و در این بین نوسازی بدون‌تغییر انجام شود. از آنجا که این شرکت در تلاش بوده است تا این نقطه عطف را دنبال کند، اطلاعات زیادی در مورد روند بازسازی دریافت کرده است.

 

ماسک به دنبال ماموریت Crew-2 در ماه آوریل گفت که این عدد جادویی 10 ممکن است محدودیت سختی نداشته باشد اما بیشتر یک راهنما باشد. وی همچنین گفت که این شرکت در نظر دارد فالکون 9 را به حد مجاز برساند و ناوگان پرواز را تا زمان از کار افتادن آنها نگهداری خواهد کرد.

 

اکنون که B1051 دوباره به بندر بازگشته است، بارگیری می‌شود و سپس برای سفر آماده می‌شود. ما می‌توانیم به زودی شاهد پرواز دوباره آن باشیم و اولین موشکی هست که 11 بار اقدام به فرود و پرواز می‌کند.

 

منبع:

SpaceX’s most-flown Falcon 9 rocket is a sooty veteran after 10 launches and landings (photos)

By Amy Thompson

https://www.space.com/spacex-most-flown-falcon-9-rocket-10-flights-photos

 

 

 

 

 

 

 

 

مرتبط: تکامل موشکهای SpaceX را در تصاویر مشاهده کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *