پرش ستاره‌ای از پگاسوس تا کهکشان آندرومدا

 

یافتن چهار ستاره مربع بزرگ پگاسوس بسیار آسان است و می‌تواند به شما در یافتن کهکشان آندرومدا کمک کند. آماده هستید؟ بیایید از روش پرش ستاره‌ای استفاده کنیم!

 

امشب، با استفاده از پرش ستاره‌‌ای از پگاسوس، کهکشان معروف آندرومدا – کهکشان مارپیچی بزرگ همسایه راه شیری – را پیدا کنید.

                              

در سمت غرب به دنبال چهار ستاره مربع بزرگ بگردید. شب هنگام آنها را در غرب پیدا خواهید کرد. پس از غروب، مربع بزرگ به سمت افق غرب-شمال غربی خواهد رفت، اما این الگوی معروف ستاره‌ای تا اواسط نیمه شب (در عرض‌های جغرافیایی میانه شمالی) در معرض دید خواهد بود.

در تاریخ 13 فوریه سال 2020 یا در نزدیکی آن، ونوس در کنار ستاره‌های مربع بزرگ Algenib یا گامای پگاسوس و Alpheratz  یا آلفای برزنجیر قرار دارد و به شما کمک می‌کند تا مربع بزرگ پگاسوس و کهکشان آندرومدا را بیابید.

 

اطلاعات بیشتر در مورد M31: کهکشان بزرگ در آندرومدا

https://earthsky.org/clusters-nebulae-galaxies/andromeda-galaxy-closest-spiral-to-milky-way

 

بر روی ستاره بالایی مربع بزرگ در نمودار آسمان بالایی تمرکز کنید. اگر به دقت نگاه کنید، صورت فلکی آندرومدا را در بالای ستاره بالایی میدان بزرگ نزدیک دو جریان ستاره‌ای مشاهده خواهید کرد

 

به سمت ستاره دوم این دو جریان ستاره‌ای به سمت بالا بروید: Mirach و Mu Andromedae (به اختصار Mu در نمودار آسمان). با دو برابر کردن مسافت Mirach / Mu یک خط خیالی از Mirach بکشید. شما تازه وارد کهکشان آندرومدا شده‌اید!

 

در یک شب تاریک، کهکشان آندرومدا مانند تکه نور ضعیف و تاری به نظر می‌رسد. اگر نمی‌توانید آن را با چشم غیرمسلح ببینید، ممکن است آسمان شما به اندازه کافی تاریک نباشد.

 

دوربین دوچشمی را امتحان کنید!

 

ترجمه: سارا سیدحاتمی

Star-hop from Pegasus to the Andromeda galaxy

Posted by Bruce McClure in TONIGHT | February 6, 2021

https://earthsky.org/tonight/star-hop-from-great-square-of-pegasus-to-andromeda-galaxy

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *