6 دلیلی که باید به مطالعه سیارک‌ها و دنباله‌دارها بپردازیم (قسمت سوم)!

  1. سیارک‌ها و دنباله دارها ممکن است عناصر زندگی را به زمین هدیه دهند.

هدف از مأموریت OSIRIS-Rex، بررسی سیارک Bennu است. بنو ممکن است با مولکول‌های کربن و آب بارگذاری شود که هر دو برای زندگی ما لازم است. دانشمندان بر این باورند که در شکل‌گیری زمین، و پس از آن – اشیایی مانند Bennu این مواد را به سیاره ما به ارمغان آورده‌اند. این اشیاء خود اقیانوسی ندارند، بلکه مولکول‌های آب در مواد معدنی به همدیگر متصل می‌شوند. به نظر می‌رسد درصد قابل توجهی از آبهای زمین از اشیا کوچکی مانند بنو بوجود آمده است (بقیه آبهای زمین به احتمال زیاد از یک منبع اولیه مانند سحابی خورشیدی گرفته شده است). ناسا گفت:

با مطالعه Bennu، ما می‌توانیم انواع مختلفی از اجسام را که زمین جوان و پرانرژی را زندگی بخشیدند، درک کنیم.

بنو احتمالا در کمربند اصلی سیارکی بین مریخ و مشتری قرار دارد و تصور می‌شود که از یک تصادف فاجعه‌آمیز که بین 800 تا 2 میلیارد سال پیش اتفاق افتاده، جان سالم به در برده است. دانشمندان بر این باورند که یک سیارک بزرگ کربنی به هزاران قطعه تقسیم شده است و بنو یکی از بقایای آن است. به نظر می‌رسد بنو به جای یک جسم جامد، یک سیارک “سنگ آهکی” است مجموعه‌ای از سنگ‌ها که از طریق گرانش و دیگر نیروها، منسجم شده‌اند. OSIRIS-REx، که در اوایل دسامبر 2018 پس از سفر 1،2 میلیارد مایلی (2 میلیارد کیلومتر) به Bennu خواهدرسید، نمونه‌هایی از این سیارک را به زمین در یک کپسول بازگشت نمونه در سال 2023 بازگرداند.

 ماموریت Hayabusa 2 ژاپنی نیز به دنبال یک سیارکی از همان خانواده است که فکر می‌کنند مواد تشکیل دهنده زندگی را به زمین رسانده است. در حال حاضر نمونه‌های سیارک Ryugu را جمع‌آوری و آنها را در پایان سال 2020 با یک کپسول به زمین باز خواهد گرداند.

 اما اجسام بیشتری وجود دارد. اجسام کوچکی در فضا که نه تنها مواد تشکیل دهنده برای زندگی را عرضه می‌کنند، همچنین مواد تشکیل دهنده برای خود سیاره ما، زمین را به همراه دارند.

مفهوم هنری از ماموریت لوسی ناسا، که در اکتبر 2021 به فضا پرتاب خواهد شد. این ماموریت برای اولین بار به بررسی سیارک‌های شناخته شده به عنوان تروجان‌ها – که در مدار مشتری هستند، می‌پردازد. این ماموریت 6 تروجان (3 سیارک در هر 2 تروجان) را بررسی خواهد کرد. تصویر از ناسا / swRI

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع: https://earthsky.org/space/reasons-to-study-asteroids

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *