یادی از بزرگان نجوم: یادی از مصطفی امام عزیز

یادی از مصطفی امام عزیز

بزرگمردی که 10 آذر 97 آسمانی شد و دوستداران آسمان شب را تنها گذاشت.

 

سید مصطفی امام متولد ۱۴ شهریور ۱۳۵۸ از سال ۷۲ فعالیت های نجومی خود را آغاز کرد.

همزمان با علم نجوم به عکاسی هم پرداخت و در کلاس‌های عکاسی استاد کسراییان حضور پیدا کرد که نتیجه این آشنایی برگزاری چند نمایشگاه عکس با ایشان بود و بسیاری از عکس‌های ایشان مورد استقبال جامعه نجوم ایران قرار گرفت.

در رشته مهندسی معدن در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب مشغول به تحصیل شد و همچنان به آموزش نجوم و برگزاری رصدهای آموزشی و ترویجی می‌پرداخت. گروه نجومی تحت عنوان گروه نجوم صدرا را راه‌اندازی کرد و در این گروه، کار آموزش و توسعه و ترویج علم نجوم و برگزاری برنامه‌های رصدی را بر عهده داشت.

از زمان برگزاری اولین دوره رقابت‌های رصدی مسیه و صوفی به عنوان معلم و داور، حضوری فعال داشت و به آموزش و علاقه‌مند سازی افراد زیادی در حوزه نجوم پرداخت.

در سال ۱۳۸۸ مرکز نجوم آوااستار را با هدف آموزش و ترویج علم نجوم بنیان نهاد. فعالیت آوااستار از یک فروم (انجمن گفت‌و‌گوی مجازی تحت وبسایت) آغاز شد تا به این طریق علم نجوم را برای تمام نقاط کشور آسان و در دسترس سازد که مورد استقبال طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان به نجوم در سراسر کشور قرار گرفت و امروز با بیش از ۱۵ هزار عضو به عنوان پرجمعیت‌ترین و پرمخاطب‌ترین فضای علمی کشور معرفی شده است.

مصطفی امام یکی از معلمان نجوم این مرز و بوم بود که عمر کوتاه خود را تماما در مسیر ترویج و توسعه علم نجوم صرف کرد و در این مسیر به گواهی اساتید و علاقمندان این حوزه در سرتاسر ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، جزو موفق ترین افراد قلمداد می شد.

سید مصطفی امام منشا خدمات بسیاری در جهت ترویج علم در ایران بود که راه اندازی و برگزاری رقابت استارکاپ یکی از این فعالیت ها می باشد.

۱۰ سال تلاش خستگی ناپذیر سید مصطفی امام در مجموعه آوااستار، موجب اتفاقاتی بزرگ و ریشه دار در جامعه نجومی ایران شد، او بیش از یک معلم و حتی راهبر نجومی بود، درس از خودگذشتگی و فروتنی ایشان در مقابل بسیاری از مشکلات و ناملایمات جامعه نجومی سبب گشت که جامعه نجومی منسجم تر و علمی‌تر از گذشته شده و نسل جدید این علم از افراطی گری و تصمیمات غلط تبری جسته و پیوسته در مسیر رشد و اعتلای این علم قدم بردارند.

 

گروه ترویج علم خورشید درگذشت دوست و منجم آماتور باسابقه ایران آقای مصطفی امام را به خانواده آن بزرگوار، جامعه نجومی ایران و تیم آوا استار تسلیت وتعزیت عرض نموده، آمرزش و علو درجات ایشان را از درگاه حضرتش خواستاریم. یادشان گرامی، راهشان پررهرو

 

گردآورنده: سارا سیدحاتمی

 

منبع:

معرفی آقای امام برگرفته از سایت استارکاپ:

http://starcup.avastarco.com/%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B5%D8%B7%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *