خرس آسمانی در ماه نوامبر به زمین می‌آید!!

در نیمکره شمالی، آبگردان بزرگ را می‌توانید در آسمان مشاهده کنید. به عبارت دیگر، این یک الگوی قابل تشخیص از ستارگان است – نه یک صورت فلکی. آبگردان بزرگ بخشی از صورت فلکی دب‌اکبر است که به عنوان خرس بزرگ نیز شناخته می‌شود.

 

هر سال، دب‌اکبر (خرس بزرگ) در پایین‌ترین نقطه در آسمان در شبهای نوامبر ظاهر می‌شود.

 

اعتبار تصویر: AlltheSky.com

 

ستارگان خرس بزرگ در واقع خطوط دم و قسمتهای پشت خرس بزرگ را ترسیم می کنند. در افسانه ها و روایات قوم میکماک ( قومی در شرق کانادا و شمال شرق آمریکا ) درباره ستارگان ، دب اکبر به یک صورت فلکی خرس با چرخش متفاوت منسوب شده است. قوم میکماک کاسه ملاقه بزرگ را خرس آسمانی می بیند و سه ستاره دسته به عنوان شکارچیان تعقیب کننده خرس در نظر گرفته شده اند.

در پاییز شکارچیان بالاخره خرس را می گیرند و گفته شده که خون خرس منظر پاییز را رنگین می کند. در نسخه دیگر داستان خرس آسمانی هنگامیکه به زمین پایین دماغش به زمین برخورد می کند که با دماغ خونین به برگهای پاییز رنگ می دهد. هنگامیکه خرس آسمانی درست در افق شمالی در شبهای اواخر پاییز و اوایل زمستان دیده می شود مطمئنا نشانه آن است که فصل خواب زمستانی است.

 

شب پرستاره بر فراز رن – Starry Night Over the Rhone

 این نقاشی را ونسان ون گوگ در طول رودخانه رن است که در سپتامبر 1888 نقاشی شده است. آیا شما در این نقاشی آبگردان بزرگ را دیدید؟ امشب می‌توانید آن را ببینید؟

 

Sky Bear comes to Earth in November

By Bruce McClure in TONIGHT | November 1, 2018

https://earthsky.org/tonight/big-dipper-aka-sky-bear-comes-to-earth-on-november-evenings

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *