کشف فناوری ناسا در زندگی شما

کشف #تکنولوژی‌های #ناسا که می‌توانید در محصولات و خدماتی که در زندگی روزمره خود استفاده کنید. در اینجا برخی از نوآوری‌هایی که ابتدا برای کمک به کشف فضا بوده و سپس استفاده زمینی در خانه و شهر شما دارد.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید چگونه اکتشافات فضایی زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ “Spinoffs” محصولات و خدماتی است که از فناوری ناسا توسعه یافته یا از طریق مشارکت ناسا بهبود یافته است. این نوآوری‌ها که برای کمک به کشف فضا و استفاده در زمین برای اولین بار ایجاد شده‌اند، باعث میلیاردها دلار درآمد و هزینه‌های ذخیره شده، ده‌ها هزار شغل ایجاد شده و تغییر جهان در اطراف ما است.

این مقاله به شما اجازه می‌دهد برخی از فن‌آوری‌های spinoff که در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می‌کنید، کشف کنید:

1. هدست های بی سیم

“این یک قدم کوچک برای انسان، یک جهش بزرگ برای بشریت است.”

در 20 ژوئیه سال 1969، هنگامی که نیل آرمسترانگ، فضانورد ناسا، از طریق پخش مستقیم تلویزیونی، تبدیل به اولین مردی شد که قدم بر ماه گذاشت، میلیون‌ها نفر در پای تلویزیون میخکوب شده بودند. این اطلاعات تاریخی از هدست آرمسترانگ به هدست پرسنل کنترل مأموریت در ناسا منتقل و سپس به جهان نشان داده شد.

با استفاده از هدست بهبود یافته توسط تکنولوژی که کلمات نیل آرمسترانگ را انتقال داد، هدست‌های جمع و جور و راحت‌تر برای خلبانان هواپیمایی در دهه‌های 1960 و 70 ایجاد شد. امروزه این پیشرفت‌ها در همه انواع ارتباطات و تجهیزات تلفن همراه تکامل یافته است. هدست‌های موبایل، بهره‌وری و انعطاف‌پذیری بیشتری را برای همه فراهم می‌کند.

1. نظارت بر کیفیت آب

در ایستگاه فضایی بین‌المللی دورریز خیلی کم می‌باشد. این شامل آب نیز می‌شود، که از هر منبع احتمالی، بازیافت می‌شود.

پس از توسعه یک آزمایش باکتری ساده برای کیفیت آب در ایستگاه فضایی، با مهندسی پایه و اساسی برای توزیع مجموعه‌های تست مناسب برای استفاده در جوامع روستایی در سراسر جهان ایجاد شد. آلودگی آب هنوز هم یک مشکل عمده در بسیاری از نقاط است و این آزمایش به جوامع محلی و دولت‌ها کمک می‌کند تا داده‌های کیفیت آب را با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند به اشتراک بگذارند.

1. کرم پوست

ما می‌دانیم که در زمین جاذبه دائمی است. برای فضانوردان در مدار، با این حال، این داستان متفاوت است – و به گفته یک دانشمند در مرکز فضایی جانسون ناسا، مطالعه در مورد آنچه که بر روی بدن در میکروگرانش اتفاق می‌افتد “می‌تواند به اکتشاف‌های قابل توجه جدید در زیست‌شناسی انسان به نفع بشر منجر شود.”

محققان ما با تکرار شرایط میکروگرانشی در آزمایشگاه، یک بیوراکتور را اختراع کردند که می‌تواند به شبیه‌سازی شرایطی که سلول‌های انسانی در محیط فضایی تجربه می‌کنند، بپردازد. این امر آنها را قادر می‌سازد آزمایش‌های رشد بافت را در زمین و فضا انجام دهند و در نهایت به بررسی چگونگی محافظت از سلول‌های انسانی از اثرات سمی مأموریت‌های طولانی مدت در فضا بپردازند.

در حال حاضر، به لطف این بیوراکتور ثبت شده توسط ناسا، یک شرکت از عوامل سلول‌های انسانی استفاده می‌کند که کلاژن را برای غنی‌سازی محصولات کرم پوست خود تولید کنند. آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده است که کرم جوان کننده برای افزایش رطوبت پوست تا 76 درصد و کاهش تیرگی و چین و چروک بیش از 50 درصد کارساز است.

1. گیتار آکوستیک

از زمان پیدایش آن، ناسا آن را در تمام شاخه‌های هواشناسی نوآوری کرده است، که منجر به پیشرفت‌های زیادی در هلیکوپترها شده است، از جمله راه‌هایی برای محدود کردن ارتعاشات پرواز و کامپوزیت‌های پیشرفته برای ساخت وسایل مقاوم‌تر و ایمن‌تر ابداع کردند.

یک سازنده هلی‌کوپتر کارآمد که تخصص خود را با قراردادهای ناسا بدست آورد، بعد با استفاده از همان تجهیزات تحلیل ارتعاش ویژه برای افزایش صدای گیتارهای صوتی استفاده کرد. شرکت همچنین بدنه را از کامپوزیت فایبرگلاس مورد استفاده برای تیغه روتور ساخته است (ابزار تولیدی قوی‌تر و ارزان‌تر نسبت بت تولید آن از چوب) و صدایی کامل و غنی را تولید می‌کند.

1. خانه کوچک

ایستگاه بین‌المللی فضایی بزرگترین فضاپیمایی است که تا به حال پرواز کرده است – که به اندازه یک میدان فوتبال است و زندگی و فضای کاری برای فضانوردان هنوز هم در آن جریان دارد. ناسا یک استودیو با نام مرکز طراحی جاذبه را برای آزمایش طراحی داخلی فضاپیماها به منظور به حداکثر رساندن فضای قابل استفاده و ایجاد تحقیقات علمی کارآمد و موثر ایجاد کرد.

یک معمار که به طراحی ناسا در داخل ایستگاه‌بین المللی کمک کرد شرکتی متشکل از تریلر جمع و جور برای کمپینگ و اکتشاف را راه‌اندازی کرد. تریلر گل سرسبد این شرکت می‌تواند امکانات خواب برای دو بزرگسال و دو فرزند و طیف وسیعی از ویژگی‌ها شامل دوش، یخچال و فریزر، توالت و غیره را فراهم آورد و این همه امکانات فقط به یک ماشین چهار سیلندر متصل می‌شود.

1. نور آبی مسدودکننده

اسکی‌بازان و اسنوبردرها دارای محیط کاری پرنور هستند، مخصوصا هنگامی که روی برف سفید فعالیت می‌کنند. این امر می‌تواند برای دید آنها دشوار باشد (به دلیل انعکاس). رنگ آبی نور خورشید باعث می‌شود که رنگ‌ها را در لبه طیف نور قابل مشاهده، مانند قرمز، تشخیص داده شود. فیلتر طراحی شده توسط ناسا که در عینک‌های برفی استفاده می‌‌شود، با 95 درصد نور آبی به مردم کمک می‌کند تا راحت‌تر ببینند.

1. ایمپلنت برای آسیب شنوایی

این وسیله به فرد کمک می‌کند که صدا را بلندتر بشنود و برای کسانی که ناشنوا متولد می‌شوند و یا ناشنوا شده‌اند، بسیار مفید باشد. ایمپلنتهای Cochlear با روش کاملا متفاوت، باعث تبدیل صدا به سیگنال‌های دیجیتالی می‌شود که توسط مغز پردازش می‌شود و این تکنولوژی که برای کمک به یک مهندس فضانورد ناسا که از ابزارهای الکترونیکی و تجربیات خود استفاده می‌کند طراحی شده بود با توسعه نسخه اولیه به یک دستگاه تغییر دهنده زندگی تبدیل شد.

اینها تنها چند نمونه از هزاران فناوری Spinoff ناسا و دو منظوره هستند که از دنیای اطراف ما بهره می‌برند.

منبع: https://nasa.tumblr.com/post/178213948529/discover-nasa-technology-in-your-life