تاسواره ناسا بر روی مدار ایستگاه فضایی ماه آزمایش می‌شود

ناسا قصد دارد تا سال 2024 با ایستگاه فضایی ماه با نام Gateway دوباره بر روی ماه قدم بگذارد؛ این سازمان که در حال آماده سازی مقدمات این ماموریت می‌باشد به تازگی اعلام کرده که قصد همکاری با یک شرکت پیشرفته هوافضای کولورادویی برای ساخت تاسواره‌‌ای کوچک دارد.
این تاسواره‌ی کوچک که CAPSTONE نام دارد مداری مشابه با مدار ایستگاه فضایی ماه و متناسب با مدار چرخش ماه به دور زمین خواهد داشت و تا فاصله 1000 مایلی ماه خواهد رسید. CAPSTONE تا دسامبر 2020 آماده پرتاب خواهد شد و نحوه ورود به مدار و عملکرد Gateway را شبیه سازی و بررسی خواهد کرد. این تاسواره‌ تکنولوژی جدید جهت یابی را نیز آزمایش میکند؛ این قابلیت به آن‌ امکان یافتن موقعیت خود، بدون نیاز به کنترل شدن از زمین را می‌دهد.
این تاسواره‌ به اندازه مایکروویو می‌باشد و پس از 3 ماه به مدار خود می‌رسد و پس از آن متخصصین به مدت 6 ماه نحوه عملکرد آن‌ را مورد بررسی قرار می‌دهند.
ایستگاه فضایی ماه Gateway فضاپیمایی مربوط به ناسا می‌باشد که قرار است فضانوردان در طول مسیر خود به سمت ماه، آزمایشات علمی مختلفی در آن انجام داده و پس از آن زمان کوتاهی را در ماه سپری کنند. ناسا قصد دارد از آن به عنوان ایستگاه توقفی در مسیر فضانوردان به سمت ماه استفاده کند.

ترجمه: سرکار خانم مریم هادیزاده

http://www.astronomy.com/news/2019/09/nasa-cubesat-will-test-lunar-space-station-orbit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *