بهرام‌نورد جدید ناسا را نام‌گذاری کنید!!

پاییز سال جاری ناسا از تمامی دانش‌آموزان مقطع K_2 سراسر ایالات متحده می‌خواهد که اسامی پیشنهادی خود را برای بهرام‌نورد  Mars2020 که ماه جولای سال آینده به سمت سیاره سرخ فرستاده خواهد شد را اعلام نمایند.

ناسا برای ارزیابی اسامی پیشنهادی مردم را تشویق به همکاری با آن‌ها میکند.

سایت تقاضانامه بررسی نام زیر نظر شرکت کالیفرنیایی “مهندسان آینده” که در پروژه نام‌گذاری بهرام‌نورد Mars 2020 با ناسا همکاری میکند، به فعالیت می‌پردازد.

به گفته متخصصان این پروژه، فعالیت‌های این چنینی که محصلان و دانش آموختگان در آن همکاری دارند باعث آگاهی آنان از احتمال حضور حیات در مناطقی به غیر از زمین و تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه اکتشافات فضایی می‌شود.

بهرام‌نورد Mars 2020 یک سطح‌نورد به اندازه یک ماشین است که با هدف شناسایی نشانه‌ای از حیات در گذشته سیاره سرخ طراحی شده است و نمونه‌های مناسب را جمع‌آوری میکند تا به زمین بازگردانده شوند؛ همچنین ارائه تکنولوژی‌هایی که به کاوش سیاره بهرام کمک خواهد کرد.

بدنه‌ی این سطح‌نورد شش چرخ بر اساس بدنه‌ی بهرام‌نورد کنجکاوی طراحی شده و فوریه 2021 درون دهانه 45 کیلومتری Jezero فرود خواهد آمد؛ احتمالا این دهانه در گذشته میزبان دلتای یک رود بوده است‌.

یک شکارچی حیات دیگر نیز که محصول مشترک ناسا و سازمان فضایی روسیه می باشد و با نام رزالین فرانکلین شناخته می‌شود، تقریبا همزمان با Mars 2020 به سمت سیاره میزبان خود فرستاده خواهد شد.

 

نام‌گذاری یک فضاپیما توسط دانش‌آموزان پیش از این نیز اتفاق افتاده؛ برای مثال نام سطح‌نورد کنجکاوی نیز توسط “Clara ma” پیشنهاد شده بود.

به‌خاطر داشته باشید برای شرکت در کمپین نام‌گذاری این ربات باید شهروند ایالات متحده باشید در غیر این صورت تنها می‌توانید نام خود را به سیاره سرخ بفرستید.

 

ترجمه: سرکار خانم مریم هادیزاده

منبع:

https://www.space.com/mars-2020-rover-naming-campaign-judge.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *