عکس‌های غروب و طلوع خورشید در مریخ، توسط فرودگر اینسایت گرفته شد!!

 

طلوع و غروب خورشید در مریخ، توسط دوربین فضاپیمای اینسایت ناسا گرفته شده است.

این نسخه اصلاح شده از تصویر با رنگ دقیق‌تر، تصویری را نشان می‌دهد که چشم انسان قادر است آن را ببیند. شما می‌توانید تصاویر خام و رنگ تصحیح شده را در لینک زیر مقایسه کنید. تصویر از NASA / JPL-Caltech
https://www.jpl.nasa.gov/spaceimages/details.php?id=PIA23202
https://www.nasa.gov/image-feature/insight-lander-captures-a-sunset-on-mars

کاوشگر اینسایت ناسا از انتهای بازوی رباتیک خود برای تصویربرداری این غروب خورشید در مریخ در تاریخ 25 آوریل 2019 استفاده کرد. زمان تصویربداری حدود 6:30 صبح به زمان محلی مریخ بود.

از آنجا که فاصله خورشید از مریخ خیلی بیشتر از زمین است، خورشید تنها حدود دو سوم اندازه آن در هنگام مشاهده از سیاره ما دیده می‌شود.

اینسایت عکس‌های زیر را در 24 و 25 آوریل تصویربرداری کرد (به زمان محلی مریخ). تصویربرداری از عکسها در حدود ساعت 5:30 صبح و سپس از ساعت 6:30 بعدازظهر شروع شده است. به عنوان جایزه، عرشه فرود نیز ابرها را در آسمان مریخ در زمان غروب آفتاب به تصویر کشید.

این تصویر در تاریخ 24 آوریل 2019، حدود ساعت 5:30 بعد از ظهر به وقت محلی مریخ گرفته شد. تصویر از NASA / JPL-Caltech.

در همان روز هنگام غروب آفتاب، این نسخه اصلاح شده با رنگ دقیق‌تر، تصویری را نشان می‌دهد که چشم انسان قادر است آن را ببیند.. تصویر از NASA / JPL-Caltech.

ابرها در نمای غروب خورشید در 25 آوریل 2019، در ساعت 6:30 بعد از ظهر زمان محلی مریخ تصویر از NASA / JPL-Caltech.

این تصویر، نسخه اصلاح شده با رنگ دقیق‌تر، تصویری را نشان می‌دهد که چشم انسان قادر است آن را ببیند. تصویر از NASA / JPL-Caltech

ناسا گفت، این در واقع دومین باری است که اینسایت این رویدادهای روزانه را به تصویر کشیده است. دوربین در 2 مارس و 10 فوریه 2019، عکسهای تمرینی را به نمایش گذاشت.

جاستین ماکی، پژوهشگر تیم اینسایت در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا است. ماکی گفت:

این مأموریت مریخی برای ثبت طلوع و غروب خورشید است. بسیاری از وظایف تصویربرداری اولیه ما کامل شده و ما تصمیم گرفتیم تا طلوع و غروب خورشید را نمای جهان دیگری ببینیم.

اولین ماموریت برای ارسال چنین تصاویری، توسط وایکینگ 1 بود که در اوت 1976 غروب خورشید را به تصویر کشیده بود. وایکینگ 2 طلوع خورشید را در ژوئن 1978 ثبت کرد. از آن زمان، هر دو طلوع و غروب خورشید توسط مأموریت‌های دیگر، از جمله مریخ‌نوردهای روح، فرصت و کنجکاوی به ثبت رسیده بود.

ترجمه: سارا سیدحاتمی
منبع:
Insight lander captures sunrises, sunsets on Mars
Posted by Eleanor Imster in SPACE | TODAY’S IMAGE | May 5, 2019

Insight lander captures sunrises, sunsets on Mars

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *