ستاره شناسان سیارات فراخورشیدی جدیدی را پیدا کرده‌اند که می‌تواند نظریه دائمی شکل‌گیری سیاره را تغییر دهد!!

خلاصه:
ستاره‌شناسان سیاره فراخورشیدی جدیدی پیدا کرده‌اند که می‌تواند نظریه دائمی شکل‌گیری سیارات را تغییر دهد. این سیاره جرمی بین نپتون و زحل و موقعیتی فراتر از خط برف ستاره میزبانش دارد، این مقیاس برای این جهان بیگانه نادر بود.

داستان کامل

سیاره OGLE-2012-BLG-0950Lb توسط میکرولنز گرانشی شناسایی شد، پدیده‌ای که به عنوان ذره بین طبیعت عمل می کند.
اعتبار: LCO / D BENNETT

آپارنا بهتاچاریا، محقق اصلی از دانشگاه مریلند و مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا (GSFC)، تیم این اکتشاف را هدایت کرد که امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در نشست 233 انجمن نجوم آمریکا در سیاتل اعلام شد.

با استفاده از دوربین نزدیک مادون قرمز، سازه نسل دوم (NIRC2) در تلسکوپ 10 متری Keck II از رصدخانه WM Keck در Maunakea، هاوایی و ابزار (WFC3) در تلسکوپ فضایی هابل، محققان همزمان تصاویر با وضوح بالا از سیاره فراخورشیدی، به نام OGLE-2012-BLG-0950Lb کشف کردند که به آنها اجازه می‌دهد تا جرم آنها را تعیین کنند.

دیوید بنت، یکی از دانشمندان ارشد تحقیقاتی در دانشگاه مریلند و GSFC، گفت: “من خیلی خوشحال شدم که آپارنا این تحلیل را به اتمام رسانده است.” “او مجبور به توسعه برخی روش‌های جدید برای تجزیه و تحلیل این داده ها شد – که هرگز قبلا انجام نشده است.”

تیم دیگری از ستاره‌شناسان (که شامل بهتاچاریا و بنت بودند) یک تحلیل آماری را تقریبا در همان زمان منتشر کردند که نشان می‌دهد که چنین سیارات با جرم زیرزحلی نادر هستند.

Daisuke Suzuki، موسسه فضایی و علوم نجومی ژاپن، گفت: “ما در حال انجام تجزیه و تحلیل بودیم زمانی که اندازه‌گیری های جرم OGLE-2012-BLG-0950Lb بدست آمد. “این سیاره تفسیر ما را از مطالعه آماری تأیید کرد.”

نتایج تیم‌ها در مورد سیاره OGLE-2012-BLG-0950Lb در شماره دسامبر نشریه آسترونومی منتشر شده است و مطالعات آماری در شماره 20 دسامبر مجله Astrophysical Journal منتشر شده است.