ستاره‌شناسان هنوز به دنبال کشف اجرام دور از منظومه شمسی هستند!!

این سیاره کوتوله بیش از 100 برابر فاصله زمین تا خورشید ما  دور است و  1000 سال زمینی طول می‌کشید که یک بار به دور خورشید بچرخد. ستاره‌شناسان آن 2018 VG18 را نامگذاری کرده‌اند، اما نام مستعار آن Farout است!

فاصله منظومه شمسی به مقیاس نشان داده است. جرم تازه کشف شده 2018 VG18 – با نام مستعار Farout – در مقایسه با دیگر اشیاء منظومه شمسی. تصویر از  Roberto Molar Candanosa/Scott S. Sheppard/Carnegie Institution for Science.

ستاره‌شناسان یک جرم کوچک را در منظومه شمسی بیرونی کشف کرده‌اند، که دورترین جرمی از منظومه شمسی می‌باشد که تاکنون شده است. یکی دیگر از اولین‌ها … این اولین جرم منظومه شمسی است که در فاصله بیش از 100 برابر فاصله زمین تا خورشید کشف شده است. این جرم جدید به طور موقتی 2018 VG18 نام داده شده است. ستاره‌شناسان به آن نام مستعار Farout را داده‌اند.

اسکات شپارد از موسسه علمی کارنگی، دیوید تالن از دانشگاه هاوایی و چاد ترویجلو از دانشگاه آریزونا شمالی این جرم را کشف کرده‌اند. تصاویر کشف 2018 VG18 در تلسکوپ سوبارو 8 متری در 10 نوامبر 2018 در نزدیکی موناکای واقع در هاوایی گرفته شده است.

تصاویر کشف 2018 VG18 با نام مستعار Farout، توسط تلسکوپ سوبارو در تاریخ 10 نوامبر 2018. تصویر از  Scott S. Sheppard/David Tholen/Carnegie Institution for Science.

منبع: https://earthsky.org/space/most-distant-solar-system-object-2018-vg18-farout