نحوه دیدن زهره در روز!!

چکیده:

این پست به شما می‌گوید چگونه زهره را در آسمان آبی در اواخر 2018 رصد کنید. اواخر ماه نوامبر و اوایل دسامبر، زمان خوبی برای نگاه کردن به این سیاره است، زیرا زهره در آن زمان درخشان است. موفق باشید!

کم کم زمان آن می‌رسد بیشترین درخشندگی برای ونوس را ببینید، زمانی که بسیاری از این سیاره‌های درخشان را می‌توانید در روز با آسمان آبی ببینید. در اینجا چگونگی رویت این ستاره‌ها را مشاهده خواهید کرد.

ونوس یا ناهید (سمت چپ) و هلال ماه (سمت راست، بوسیله یک تلسکوپ، در روز. ونوس شایع‌ترین جرم آسمانی، پس از خورشید و ماه است که در آسمان روز دیده می‌شود. (تصویر ناسا)

آیا تا به حال ماه را در آسمان روز دیده‌اید؟ اگر شما دقیقا می‌دانید کجا هستید، همچنین می‌توانید درخشانترین سیاره (زهره) را در نور روز مشاهده کنید. هفته‌های آینده فرصتی عالی برای دیدن زهره در آسمان آبی روز فراهم می‌شود. این سیاره پیش از خورشید در حال طلوع است – پایین در شرق در هنگام طلوع خورشید – و در اواخر نوامبر و اوایل ماه دسامبر به بیشترین درخشندگی خود می‌رسد. بسیاری زهره را قبل از خورشید پیدا کرده و آن را با چشم نگاه می‌کنند تا زمانی که خورشید بالا می‌رود. بعضی دیگر در طول روز، بخصوص در 2 تا 4 دسامبر، زمانی که ونوس نزدیک ماه رنگ می‌بازد، جذب می‌شوند.

ونوس سیاره روشنی است. به جز برخی از شهاب‌سنگ‌ها و دنباله‌دارهای کوتاه مدت، این سیاره درخشانترین شیء طبیعی در آسمان غیر از خورشید و ماه است. ونوس اغلب بسیار روشن است که به راحتی توسط چشم انسان بدون در نظر گرفتن نور در طول روز دیده می‌شود. با این وجود یافتنش همیشه آسان نیست. در این پست ما به شما می‌گوییم چگونه شانس دیدن زهره را در طول روز افزایش دهید.

در اینجا سه حالت برای نگاه کردن به ونوس در نور روز وجود دارد. در 2 تا 4 دسامبر سال 2018، درخشان ترین سیاره در نزدیکی ماه هلال ماه می باشد. آنها را قبل از خورشید قرار دهید و آنها را به عنوان آسمان روشن کنید.

مهم نیست که کجا بر روی زمین هستید، در اینجا برخی از قوانین کلی برای پیگیری وجود دارد:

1. دریافت نرم افزار برنامه‌نویسی خوب، رایگان، منبع باز که به شما اجازه می‌دهد طول و عرض جغرافیایی خود را تنظیم کنید … و جهت دقیق زهره را نسبت به طلوع خورشید (یا ماه) در آسمان خود در یک تاریخ مشخص نشان دهید. در اینجا گزینه‌های زیادی وجود دارد. بسیاری از مردم از استالیاروم استفاده می‌کنند یا می‌توانید Google Planetarium را امتحان کنید. یا شاید شما  علاقه‌مندی‌های خود را داشته باشید. استفاده از نرم‌افزار Planetarium این امکان را به شما می‌دهد که جهت دقیق اشیاء را در آسمان خود ببینید.

2. پیدا کردن زهره در نور روز در آسمان صبح، بسیار ساده‌تر از پیدا کردن آن در آسمان شب است. به این دلیل که می‌توانید قبل از طلوع خورشید آن را تماشا کنید، سپس بعد از طلوع خورشید آن را دنبال کنید. اگر شما آن را از دست دادید، سعی کنید اآن را با دوربین دوچشمی خود بررسی کنید! یا صبح روز بعد دوباره امتحان کنید!!

3. نیاز به یک ماشین حساب طلوع / غروب خورشید خوب دارید؟ این یکی را امتحان کنید (http://www.sunrisesunset.com/).

4. هنگامی که زهره را در نور روز مشاهده می‌کنید، می‌توانید آن را یک شی بسیار کوچک و غی قابل تشخیص فرض کنید. نور این سیاره خیلی کمتر از نور روز ماه است. ساده‌ترین راه برای پیدا کردن زهره در نور روز، جسمی است که به راحتی در نزدیکی آن پیدا می‌شود و از آن می‌توانید برای پیدا کردن سیاره‌ای که در طول روز خیلی به کندی حرکت می‌کند، استفاده کنید. البته بهترین نقطه شروع، ماه است. صبح روزهای 2، 3 یا 4 دسامبر را امتحان کنید، زمانی که ماه در نزدیکی آن قرار دارد. این صبح‌ها فرصت عکاسی خوبی را نیز ارائه می‌دهد و اگر یک عکس خوب بگیرید، مطمئن شوید که آن را به EarthSky ارسال کنید (http://earthsky.org/image-submissions)!

برای چیزهای بیشتری که در آسمان روز می‌توانید مشاهده کنید، به مقاله قبلی لری مراجعه کنید: 10 جسم جالب فضایی که می‌توانید در آسمان روز مشاهده کنید (https://earthsky.org/space/10-surprising-things-to-see-in-the-daytime-sky).

و به یاد داشته باشید، اگر روزی رصد زهره را از دست دادید، هنوز هم می‌توانید آن را قبل از بالا آمدن خورشید رصد کنید. در حال حاضر زهره در شرق قبل از بالا آمدن خورشید قابل رویت است و درخشان‌ترین جسمی است که در آن قسمت از آسمان قرار گرفته است.

ونوس و ماه در روز روشن در تاریخ 8 سپتامبر 2013، که توسط انریکو فیست در کانادا گرفته شده است.

ترجمه: سارا سیدحاتمی

منبع: https://earthsky.org/space/how-to-see-the-brightest-planet-venus-in-a-blue-daytime-sky

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *