شکار شفق قطبی از ایستگاه فضایی توسط الکساندر گرست!!

شکار شفق قطبی از ایستگاه فضایی توسط فضانورد الکساندر گرست!!


این تصویر شفق قطبی از ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط الکساندر گروست به تصویر کشیده شده است. .

اعتبار: ESA / NASA-A. گرست

اکثر ما خوش‌شانس باشیم تا یک نگاه اجمالی از منظره خیره‌کننده شفق قطبی را یک یا دو بار در زندگی‌مان ببینیم.

اما زندگی در ایستگاه فضایی بین‌المللی، به فضانوردان اجازه می‌دهد علاوه بر کنجکاوی باورهای درستی از پدیده‌های زیبا را ببینند. فضانورد آژانس فضایی اروپا، الکساندر گرست، در ماه ژوئن در بخشی از سفر دوم خود به فضا به ایستگاه فضایی رفت و در 10 آگوست، عکس‌های باورنکردنی از امواج سبز روشن را از بالای زمین به اشتراک گذاشت. او در یک صدای جیر جیر همراه با عکس نوشت: “طوفان ذهن، هر زمان منحصر به فرد.” من تعجب می‌کنم چطور کاشفان اولیه فکر کردند زمانی که ‌آنها برای اولین بار یک شفق قطبی را مشاهده کردند، بدون آنکه درباره آن چیزی شنیده باشند.

طبق نظر ناسا، شفق قطبی که به عنوان نورهای شمالی و جنوبی نیز شناخته می‌شود، به علت ذرات بارداری است که از خورشید عبور می‌کنند و در نهایت به جو زمین می‌رسند، ذرات با مولکول‌های اکسیژن و نیتروژن برای تولید نور با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. نتیجه یک رقص سبز شبح مانند در سراسر آسمان در نزدیکی قطب است.

اما در حالی که شفق‌های قطبی زیبا هستند، ذراتی که از خورشید عبور می‌کنند، می‌توانند عواقب زیان‌آوری داشته باشند. آنها می‌توانند سلامت فضانوردان را در معرض خطر قرار دهند، ماهواره‌های اطراف زمین را تحت تاثیر قرار دهند و در موارد شدیدتر، موجب خاموش شدن شبکه‌های برق زمینی شوند.

بخشی از این مسائل باعث شده است که ناسا در مورد جدیدترین ماموریت خود، کاوشگر خورشیدی پارکر، را روز یکشنبه (12 آگوست) به طرف خورشید بفرستد، این امر بسیار شگفت‌انگیز است که هنگامی که فضاپیما بعد از سال جاری به ستاره ما می‌رسد، این ذرات باردار که خورشید را ترک می‌کنند و در حیات خلوت منظومه ما سفر خود را به پایان می‌رسانند، مطالعه کند.

پارکر نمیتواند به ما شفق‌های قطبی بیشتری بدهد، اما اگر بتواند دانشمندان را در شناخت و پیش‌بینی فعالیتهای خورشید همراهی کند، ممکن است به مردم  برای دیدن این منظره خیره کننده در زمان مناسب کمک کند.

منبع: https://www.space.com/41509-mind-blowing-aurora-photo-from-space.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *