دانشمندان بهترین سیارات فراخورشیدی زمین‌مانند را برای زندگی شناسایی کردند!!

دانشمندان اکنون برخی از اجسام غول‌پیکر را شناسایی کرده‌اند که ممکن است دمای مناسب برای آب مایع و نور فرابنفش به اندازه کافی را داشته باشند که برای زندگی زمین‌گونه کافی می‌باشد.


تصویر هنری از Kepler 452b. تصویر از طریق NASA Ames / JPL-Caltech / T. پیل

در حال حاضر هزاران سیاره فراخورشیدی کشف شده است. از 1 اوت سال 2018 تاکنون 3815 مورد سیاره تایید وجود دارد اما چند سیاره از بین آنها شرایط مناسب زندگی را دارند؟

داده‌ها تا کنون نشان می‌دهند که بسیاری از سیارات ابرزمین هستند (بزرگتر از زمین، اما کوچکتر از اورانوس یا نپتون) و سیارات کوچکتر بیشتر شبیه زمین هستند. بعضی از آنها در مناطق قابل سکونت ستارگان خود هستند، جایی که درجه حرارت می‌تواند آب مایع را به وجود آورد. اما مسافت‌پذیری بستگی به تعدادی از عوامل، از جمله درجه حرارت، آب در دسترس، ترکیب، شرایط آب و هوایی پایدار، و غیره دارد. در حال حاضر، دانشمندان یک گروه از سیارات فراخورشیدی را شناسایی کرده‌اند که شرایط شیمیایی مشابهی دارند که امکان زندگی بر روی آنها را فراهم می‌کند. یافته‌ها در 1 اوت 2018 توسط دانشگاه کمبریج اعلام شد.

مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کمبریج و آزمایشگاه زیست‌شناسی مولکولی شورای تحقیقات پزشکی (MRC LMB) در مجله Science Evances منتشر شده است و نشان می‌دهد که ستاره‌هایی با نور فرابنفش کافی (UV) می‌توانند زندگی را در هر سیاره قابل سکونت خود شروع کنند به همان شیوه‌ای که احتمالا بر روی زمین ایجاد شده است. نور UV به عنوان قدرت واکنش‌های شیمیایی که می‌تواند بلوک‌های ساختمانی زندگی را تولید کند، شناخته شده است. طبق نظر پل ریمر، یک محقق در آزمایشگاه Cavendish کمبریج و MRC LMB و اولین نویسنده مقاله:

این کار به ما اجازه می‌دهد که بهترین مکان‌ها برای جستجوی زندگی را مشخص کنیم. این امر فقط ما را کمی به پاسخ به این سوال که آیا ما در جهان تنها هستیم، نزدیکتر می‌کند.

سیاره‌هایی که تاکنون شناسایی شده‌اند دارای ستاره‌هایی با نور UV کافی هستند و همچنین در مناطق قابل سکونت ستاره‌هایشان قرار دارند. این امر وجود زندگی در هر یک از آنها تضمین نمی‌کند، اما به این معنی است که آنها نامزد خوبی برای وجود حیات هستند، حداقل تا زمانی که بیشتر درباره آنها بدانیم. اگر شرایط در هر یک از آنها مشابه زمین اولیه بود، پس احتمال بیشتری برای شروع زندگی وجود دارد.

جان ساترلند که بر روی مواد شیمیایی زندگی زمین مطالعه می‌کند و نویسنده همکار در مقاله جدید است، زمینه‌های شیمی آلی و تحقیق از کل زمین را با هم تلفیق می‌کند.

جان ساترلند برای مقاله دیگری که در سال 2015 منتشر شده است شناخته شده است، که در آن استدلال می‌کند که سیانید جزء ضروری در سوپ اولیه است که از نظر همه باعث ایجاد حیات بر روی زمین شده است. این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما فرضیه او نشان می‌دهد که کربن شهاب‌سنگ‌ها با نیتروژن اتمسفر به شکل سیانید هیدروژن تبدیل می‌شود. سیانید هیدروژن پس از آن که به سطح می‌رسد، جایی که با دیگر عناصر و با نور UV خورشید، ارتباط برقرار می‌کند. طبق گفته ساترلند، مواد شیمیایی تولید شده از این تعاملات، بلوک‌های ساختمانی RNA را تولید می‌کنند که رابطه نزدیکی با DNA دارد که اکثر زیست‌شناسان معتقدند اولین مولکول زندگی برای حمل اطلاعات شیمیایی ضروری برای زندگی است. گروه تحقیقاتی ساترلند توانست واکنش‌های شیمیایی را با استفاده از لامپ‌های UV بازسازی کند و پیش‌سازهای لیپیدها، اسیدهای آمینه و نوکلئوتیدها در تمام قسمت‌های ضروری سلول‌های زنده را تولید کند.

خورشید در نور ماوراء بنفش (UV) دیده می شود. تحقیقات نشان می‌دهد که UV برای کمک به زندگی در ابتدا در زمین اولیه ضروری است. تصویر از طریق ناسا / SDO / AIA.

گروه‌های Rimmer و Sutherland می‌خواستند ببینند که چگونه بلوک‌های ساختمانی زندگی می‌توانند از سیانید هیدروژن و سولفیت هیدروژن در آب شکل بگیرند هنگامی که در معرض نور UV قرار می‌گیرند. همین آزمایش در نبود نور نیز تکرار شد. آزمایش “تاریک” یک ترکیب بی‌روح را ایجاد کرد که نتوانست بلوک‌های ساختمانی را تشکیل بدهد، در حالی که آزمایش همراه با “نور” بلوک‌های ساختمانی لازم را تولید می‌کرد.

منبع: http://earthsky.org/space/scientists-identify-exoplanets-possible-best-conditions-life

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *